close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דורבן ברגל - גורמים ודרכי טיפול

מערכת שורשט טבת, תשפ06/01/2020

כיום קיימות שיטות טיפול שונות העשויות לסייע בשיפור מצבו של מי שסובל מדורבן ברגל, ולעיתים אף להביא להחלמתו המלאה

תגיות:
צילום: pixabay
כאבים בכף הרגל הינם שכיחים מאוד, כאשר דורבן בעקב (או בשפה שגורה יותר - דורבן ברגל) הינו אחת מהסיבות הנפוצות ביותר הגורמות להם. מצב זה מתפתח באחד מכל עשרה אנשים והוא עלול לגרום לכאבים עזים ולפגוע באיכות חייו של האדם. לכן, חשוב מאוד לדעת כי לא חייבים להשלים עם הכאב; כיום קיימות שיטות טיפול שונות העשויות לסייע בשיפור מצבו של המטופל ולעיתים אף להביא להחלמתו המלאה. המאמר הבא יציג את הדברים העיקריים שחשוב לדעת על דורבן ברגל ויציע שיטות טיפול שונות לפתרון המצב.

דורבן ברגל – מה מרגישים?
צילום: pixabay
/>כפות הרגליים נועדו לתמוך במשקל גופנו ולאפשר לנו לנוע בחופשיות וללא קושי. אלא שבמקרה של דורבן ברגל, האדם יחוש כאבים בכף הרגל, לרוב באזור העקב, כאשר אופי הכאבים משתנה מאדם לאדם. יש מי שירגיש דקירות חדות ואילו אחרים יחושו "רק" אי נוחות או כאב עמום. כאבים אלו עלולים להיות מלווים בנפיחות או באודם באזור, ובדרך כלל הם יופיעו בצורה מחזורית; האדם יחוש אותם בעיקר אחרי הליכה או עמידה ממושכת, או כשהוא קם משינה. לעיתים, אם הבעיה אינה מטופלת כיאות, כאבים אלו עלולים להחמיר ולהתפשט לחלקים אחרים של כף הרגל.

מהם הגורמים לדורבן ברגל
כשמו כן הוא – דורבן ברגל הוא מעין זיז שנוצר בחלק הקדמי של עצם העקב. זיז זה, שאורכו יכול להגיע לרוב עד לסנטימטר אחד, מתפתח בעקבות הצטברות של סידן באזור. מצב זה נפוץ יחסית בקרב אנשים בגיל 40 עד 60 והוא עשוי להיגרם בשל הסיבות הבאות:

משקל עודף: משקל עודף מטיל עומס מוגבר על אזור כף הרגל. במצב זה הלחץ שנוצר עלול לפגוע בכף הרגל ולגרום להתפתחותו של דורבן ברגל.

נעליים לא מתאימות: נעליים שאינן תומכות כראוי בכף הרגל ואינן מאפשרות לנו ללכת באופן בריא, עלולות להוביל להתפתחותו של דורבן ברגל.

פעילות גופנית מאומצת: הפעלה של לחץ ממושך על אזור כף הרגל גורם לפעמים להתפתחות של דורבן. שימו לב, לא רק ספורטאים חשופים למצב זה; הליכה למשך זמן רב, או עמידה שעות ארוכות ביום הם גורמי סיכון משמעותיים. על כן, מי שהמקצוע שלו מחייב עמידה ממושכת עלול לסבול ממצב רפואי זה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה